Sunday, February 13, 2011

Inte godkända

Har precis hört godstjänaten i radio söndagen den 20 febr.2011. Där predikas om kärlekens betydelse och spelas vacker musik. Texten handlar om faderns kärlek till sonen o sonens kärlek till fadern, om faderns ära och hänsyn till sonen och sonens ära och hänsyn till fadern. Som vanligt nämns inte kvinnorna i sammanhanget.
Det gör mitt hjärta tungt att veta att kvinnors situation i samhället, i kyrkan, i världen är så mycket sämre än mäns och på sina håll rentav omänsklig.
Jag har skrivit en bok om Hulda Flood, som tyckte detsamma och gjort fantastiska insatser för att försöka hjälpa kvinnor. Men det är ett ämne som inte intresserar
omvärlden, och det är tveksamt om något förlag tar den och sprider de kunskaperna.
Men jag skall försöka ge ut boken. Eftersom jag studerat ämnet länge vet jag att kvinnor är och alltid har varit en hjälplös och förtryckt grupp i samhället som
behöver lyftas och få allt stöd de kan få. Det skulle också förbättra samhället.

No comments: