Sunday, October 14, 2012

Att göra sin röst hörd

Det var länge sen jag sist skrv något på grund av sjukdom,men jag vill inte mista denna blog,som är viktig för mig. Jag intresserar mig mycket för samhället och dess utveckling.Alla mina böcker har berört detta. Min bok VÄGEN FRÅN ABELS HUS (Recito 2011) beskrivr hur livet bland de fattiga i Roslagen under min uppväxt. Vi dominerades helt av sekten Efraims budbärare, som förbjöd allt som kan kopplas till glädje och kultur. Nu har jag skrivit boken VEM ÄR DU MÅRTEN(recito 2012) som beskriver det svåra och oförutsebara livet med en svårt bipolär man. Så har jag skrivit en dokumentär om en kvinnopionjär OM JAG ÄNDÅ KUNE GÖRA NÅGOT AV VÄRDE/HULDA FLOOD och kampen för rättvisan (Papertalk 2011) Jag är nu 88 år och min enda önskan är att genom att skriva dessa böcker ge människor ö kade kunskaperom vad som verkligen händer och hur livet är.

No comments: